Vi havde lidt svært ved at finde borgerrådgiverens rapport på Holbæk Kommunes hjemmeside, da man ikke kan søge på den uden at vide at man skal søge på noget andet.
Vi har så efter forespørgsel fået et ganske kvikt og bestemt velvilligt svar på hvor den findes – så hvis bare man ved det…….
Så kan man jo overveje hvad den fortæller!
Umiddelbart virker det jo som et skønmaleri – det går ufattelig godt og alle får hjælp og er glade ved det! Der er meget få utilfredse og det er muligvis nogle få kværulanter.
Det er MÅSKE et noget farvet udsagn, ligesom min tolkning af tallene bestemt heller ikke er uden en “farvet” holdning.
Da vi her blot fremlægger hvad der findes på kommunens hjemmeside, vil jeg opfordre til at man bruger sin sunde fornuft. Er det nu sådan det er?
Først har man brugt de tilbagevendende svar, – de borgere som har haft lyst til at svare (35%)- og hvad andet kan man egentlig gøre?
– MEN kunne det tænkes at den manglende deltagelse stammer fra netop de mange borgere der har opgivet dialogen med Holbæk Kommune?
– HVIS tilfredsheden virkelig er så stor – hvad laver så alle de ulykkelige borgere i HovsaHolbæk’s Rådgivning hver torsdag?
Jeg siger bestemt ikke at man ikke “gør noget”, men vi ved fra de mange henvendelser vi får om sager der er gået helt ud over al sund fornuft, at der er et virkelig langt stykke før borgere kan betragte Holbæk Kommune som en medspiller i sin sag – man skal stadig i høj grad være opmærksom på muligheden for at den (også) skal ses som en modspiller.
Ydermere er der tilsyneladende ikke den store politiske vilje til at tage sig af de borgere der er klemt i systemet, der er nok ikke mange stemmer i det!
Her så de officielle dokumenter, som vi mener skal læses med et gram salt-(syre):
Administrationens opfølgning/handleplaner til Borgerrådgiverens rapport 2019
Evaluering af Borgerrådgivningen i Holbæk Kommune 2019
Bilag til årsredegørelse 2019